Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej, która odbyła się w Młynach Rothera ogłosiliśmy nazwę pierwszego zespołu, który występować będzie w Energa Basket Lidze w sezonie 2021/2022. Na konferencji udział wzięli:

  • zastępca Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Pan Michał Sztybel.
  • Wiceprezes Enea Pomiary, Pan Mirosław Jamroży.
  • Prezes firmy Abramczyk, Pan Czesław Abramczyk
  • Poseł na Sejm RP, Pan Piotr Król.
  • Prezes Zarządu Klubu Koszykarskiego Astoria Bydgoszcz SA, Pan Bartłomiej Dzedzej.

To już szósty sezon współpracy Klubu Koszykarskiego Astoria Bydgoszcz z Grupą Enea. Energia i wsparcie od naszego długoletniego sponsora tytularnego pozwoliła nam nie tylko wyznaczać sobie coraz to wyższe cele, ale również co sezon stawać się nie tylko lepszym Klubem i organizacją. Sezon 2021/2022 będzie trzecim w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce i, tak samo jak w poprzednich latach, Enea będzie sponsorem tytularnym koszykarzy z grodu nad Brdą. Oprócz wsparcia, które obejmuje zespół seniorów, Grupa Enea przyczynia się do rozwoju naszych najmłodszych adeptów koszykówki - w nadchodzącym sezonie będzie to razem 10 drużyn młodzieżowych działających przy Klubie Koszykarskim Astoria Bydgoszcz.

"Jako sponsor doceniamy osiągnięcia klubu i energię kibiców. Sześć wspólnych lat pozwoliło zbudować w Bydgoszczy organizację i zespół o stabilnych fundamentach. Cieszymy się, że nasze wsparcie przyczynia do dalszego rozwoju Astorii. Wspieranie zdolnych sportowców jest istotnym elementem zaangażowania społecznego i działań sponsoringowych Enei. Zawsze łączymy sponsoring sportu zawodowego z popularyzacją aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży, dlatego tak ważne jest dla nas sukcesywne rozbudowywanie drużyn młodzieżowych w Bydgoszczy. Życzymy wielu sukcesów w nowym sezonie" – powiedział Mirosław Jamroży, wiceprezes Enei Pomiary. 

Grupa Enea to nie jedyna firma, która będzie sponsorem tytularnym drużyny w sezonie 2021/2022. Do tego grona dołączyła również bydgoska firma Abramczyk, która związana jest z bydgoską koszykówką od sezonu 2019/2020. Od pamiętnych finałów w 1. lidze koszykówki mężczyzn możemy liczyć na wsparcie bydgoskiej firmy z wieloletnią tradycją. Wraz z pierwszym sezonie i powrocie Bydgoszczy do najwyższej klasy rozgrywkowej w sezonie 2019/2020 firma Abramczyk została sponsorem strategicznym Klubu Koszykarskiego Astoria Bydgoszcz. Nadchodzący rok będzie niósł za sobą nowe wyzwania, a co za tym idzie, wsparcie tych, którym zależy aby bydgoska koszykówka pojawiła się na ustach wszystkich koszykarskich sympatyków w kraju jest niezwykle ważne.

"Zawsze staramy się wspierać aktywność sportową. Konsumpcja ryb to właściwie zdrowie i sport również wpisuje się w to wszystko. Rodzinna firma Abramczyk chce, aby to współzawodnictwo było podobne do tego, jakie jest w rodzinie" - powiedział prezes zarządu firmy Abramczyk, Pan Czesław Abramczyk.

Będziemy mogli w kolejnym sezonie reprezentować miasto Bydgoszcz w gronie elity koszykarskiej w Energa Basket Lidze. 16 najlepszych zespołów z całej Polski, w tym Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz rozpocznie zmagania ligowe już na początku września w walce o mistrzostwo Polski. Mamy nadzieję na to, że w sezonie 2021/2022 nie zabraknie w halach kibiców, bez których koszykówka w Bydgoszczy nie mogłaby się odrodzić. To oni dają nam siły do działania oraz wielokrotnie bydgoska społeczność pokazywała, że zależy jej na jak najlepszych wynikach Astorii Bydgoszcz.

"Zaangażowanie firmy Abramczyk w projekcie jakim jest Astoria Bydgoszcz wypełnia trzy fundamenty, które są potrzebne do odniesienia sukcesu w sporcie zawodowym. Pierwszy to wiarygodność działaczy i tutaj bezdyskusyjnie od paru lat oglądamy jak Klub Koszykarski Astoria się profesjonalizuje. Drugi element to kapitał prywatny i dzięki takim rodzinnym firmom, jak Abramczyk to tym lepiej, że jest to rodzinny i bydgoski kapitał, bo to idealnie współgra z kibicami. A trzeci element to wsparcie środków publicznych z samorządu - nie tylko finansowo, ale też jako wsparcie wizualne - to aby bydgoskie obiekty były wypełnione po brzegi" - powiedział Michał Sztybel, zastępca Prezydenta Miasta Bydgoszczy.

"Trudno mi mówić o bydgoskiej koszykówce bez emocji. Gdy ponad 6 lat temu się poznaliśmy, to jest to ta długa droga, która wspólnie udało nam się przejść. Dzisiaj z całą pewnością mogę powiedzieć, że okręt flagowy bydgoskiego sportu jakim jest Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz wypływa na szerokie wody. Cieszę się, że zarząd postawił sztabowi trenerskiemu i zawodnikom zadanie, jakim jest zakwalifikowanie się do fazy play-off" - powiedział Poseł na Sejm RP, Pan Piotr Król.

"Bardzo się cieszę, że możemy się tutaj spotkać i przekazać w pięknych okolicznościach, że zbliża się nowy sezon 2021/2022 nasza drużyna w Energa Basket Lidze, będzie występowała z nową nazwą - Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz. Jest to bardzo ważny krok, jest to krok, który pozwala postawić nam jako zarządowi przed obecną drużyną ambitny cel. Cieszę się, że po trzech latach możemy otwarcie powiedzieć, że Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz będzie grała o Play-Offy" - powiedział Bartłomiej Dzedzej, prezes KK Astoria Bydgoszcz SA.

Enea Abramczyk Astoria Bydgoszcz rozpoczęła już przygotowania do najbliższego sezonu w Energa Basket Lidze. W ramach przygotowań, zaplanowanych jest 6 meczów kontrolny, a pierwszy z nich już za dwa dni na wyjeździe z Anwilem Włocławek. W dniach 14-15 sierpnia zaplanowany jest przedsezonowy turniej Abramczyk CUP z udziałem drużyn: Trefla Sopot, Legii Warszawa, Kinga Szczecin oraz gospodarzy Enea Abramczyk Astorii. Dzień przed turniejem, 13 sierpnia odbędzie się oficjalna prezentacja zespołu na parkingu za halą Arena, na której na co dzień rozgrywać będziemy swoje spotkania. 

Enea od lat zaangażowana jest w sponsorowanie wydarzeń sportowych i polskich sportowców. Firma wspiera między innymi wioślarzy, tenisistów stołowych i zapaśników, jest sponsorem tytularnym drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno–zachodniej Polsce oraz imprez triathlonowych. Enea  jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej i zachęca do wspólnego kibicowania Polakom startującym w Tokio w kampanii #RazemPoEmocje. Ambasadorką marki Enea jest Natalia Partyka, utytułowana tenisistka stołowa, która wystąpi w Tokio zarówno na Igrzyskach Olimpijskich, jak i Paraolimpijskich.